Preloader logo

B2-taseme tasemeeksamiks ettevalmistamisele suunatud eesti keele täienduskoolitus

open book 1428428 1280

Kuupäev

13 Mai 2024 - 31 Dets 2024

Aeg

09:30 - 12:45

Hind

2500 €

Keeled

eesti,
vene

B2-taseme tasemeeksamiks ettevalmistamisele suunatud eesti keele täienduskoolitus

Companion Koolitus MTÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner

Õppekeel: vene keele baasil.

1. Õppekava nimetus:

B2-taseme tasemeeksamiks ettevalmistamisele suunatud eesti keele täienduskoolituse õppekava

2. Õppekavarühm:

Keeleõpe

Õppekava koostamise alused:

Euroopa keeleõppe raamdokument, Täiskasvanute koolituse seadus, Keeleseadus, Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Keeleameti tegevuslubade taotlemise ja õppekavade koostamise juhendid, A.-R. Hausenberg, M. Ilves jt „Iseseisev keelekasutaja. B1- ja B2-taseme eesti keele oskus“.

3. Õpiväljundid:

Kuulamisoskus:

B2-tasemel keelekasutaja:

– mõistab suhteliselt pika ja keeruka jutu sisu;

– jälgib pikka juttu ja keeruka sisuga vaidlust juhul, kui teema on tuttav ja vestluse suunda toetavad selged märksõnad;

– mõistab suulisi kirjakeele tekste nii vahetus suhtluses kui ka ringhäälingus.

Rääkimisoskus:

B2-tasemel keelekasutaja:

– väljendab end selgelt ja üksikasjalikult ja oskab rääkida temale huvipakkuvatel teemadel;

– arutleb ja selgitab oma mõttekäiku, täpsustab ja põhjendab vaatenurka;

– suhtleb spontaanselt, enamasti ladusalt ja pingutusteta, kui kõneaine on tuttav.

Lugemisoskus:

B2-tasemel keelekasutaja:

– loeb iseseisvalt erinevat liiki tekste, kasutades vajadusel sobivaid abimaterjale;

– saab aru konkreetse ja abstraktse temaatikaga keerulisemate tekstide sisust ja olulisest infost;

– mõistab teda huvitavate pikemate tekstide sisu, eesmärki ning autori ideid; taotlusi ja seisukohti;

– mõistab teksti, võtab kokku teksti põhipunktid või väljendab neid teiste sõnadega.

 Kirjutamisoskus:

B2-tasemel keelekasutaja:

– kirjutab selgeid üksikasjalikke tekste: ülevaateid, ettekandeid, arvamusavaldusi jms oma huvivaldkonna teemade piires;

– oskab kommenteerida nii tarbe- kui loovtekste, arutleda erinevate seisukohtade ja peamiste teemade üle.

4. Õpingute alustamise tingimused:

Koolitusele on oodatud täiskasvanud õppijad, kelle keeleoskuse tase vastab B1-tasemele (kes on lõpetanud B1-taseme koolituse)  ning kes soovivad jätkata eesti keele õppimist.

B2-taseme kursusel osalemiseks on vaja esitada B1 keeleoskustaset tõendav tunnistus või sooritada eeltest:

https://web.meis.ee/testest/ilias.php?baseClass=ilrepositorygui&reloadpublic=1&cmd=frameset&ref_id=1.

Testimiseks on vajalik registreerimine. Võimalikud kuupäevad: 6., 8. või 10. mai kell 10.00–12.00. Testimine võtab umbes tund aega.

Eeltesti tulemusi hinnatakse punktiarvestuse põhjal (vähemalt 60% õigeid vastuseid).

Koolitusele registreerimine toimub koolitusele soovija vastava registreerimisvormi täitmisel koolituskeskuse kodulehel või e-posti või telefoni teel (koolituskeskuse kodulehel märgitud kontaktil).

 5. Õppe kogumaht:

Õppe kogumaht on 450 akadeemilist tundi, millest 250 akadeemilist tundi on kontaktõpet ja 200 akadeemilist tundi on iseseisvat tööd (jooksvad iseseisvad kodutööd, uute sõnade õppimine ja kinnistamine, kirjalike ülesannete täitmine, ajalehtede lugemine, filmide vaatamine, raadiosaadete kuulamine jms).

 6. Õppesisu:

Teemad:

Haridus ja kultuur:
Eesti haridussüsteemi, koolivõrgu, konkreetse eriala õppimise ja õpetamise kohta teave hankimine ja jagamine, oma vaateid haridust puudutavatel teemadel esitamine ja põhjendamine, väideldamise oskus, jututeemade arendamise oskus.

Elukutse, amet ja töö:

Vestluspartnerile oma ameti, elukutse või töö vajalikkuse, huvitavuse, iseloomu ja omaduste selgitamine; väitluses ametit, elukutset, tööd ja töö kindlat valdkonda puudutavates küsimustes oma vaadete selgitamine; töökoosoleku või läbirääkimiste ülesehituse kirjeldamine ja seal sõnavõtmine; oma töökeskkonnas probleemse olukorra kirjeldamine ning selle lahendamiseks oma vaadete esitamine.

Teenindus:

Teeninduse kohta oma hinnangute esitamine, teeninduse teemal vestlemine ja väitlemine; kaebuse esitamine ja sellele vastamine lahendusvariante pakkudes.

Igapäevaelu, kodu ja kodukoht:

Elukohas tekkinud probleemse situatsiooni kirjeldamine ning selle lahendamiseks oma ettepanekute esitamine; elamisega seotud teenuse pakkujale kaebuste, küsimuste ja nõuete esitamine.

Enesetunne ja tervis:

Tervise ja enesetunde teemadel vestlemine ja väitlemine ning küsimuste esitamine; õnnetusjuhtumi kirjeldamine, arsti poole pöördumine ja oma probleemi kirjeldamine; oma tervist ja tervishoidu puudutavate vaadete esitamine ja põhjendamine.

Vaba aeg ja meelelahutus:
Oma huvide, harrastuste ja meelelahutusviise kirjeldamine ja põhjendamine; raamatust, filmist, kultuuri- ja spordiüritusest vestlemine; vaba aja veetmisega seotud aja- või rahakulu üle diskuteerimine.

 Sisseostud, hinnad:

Poodide, kaubamärkide, tootjate ja toodete osas oma eelistuste või vastumeelsuste selgitamine ja põhjendamine; reklaami ja reklaamiviisi üle diskuteerimine.

Söök ja jook:

Söögi-joogi valiku, toitumistavade jms teemadel oma seisukohtade selgitamine ja põhjendamine; pere ja elukoha igapäevaste ja pidulike toitumisharjumuste, lemmiktoidu, lauakommete kirjeldamine; oma söögi ja joogiga seonduvate nõuannete ja retseptide jagamine; kaebuste esitamine ja põhjendamine.

 Inimeste suhted ühiskonnas:

Ühiskonna ja oma kogukonna formaalse struktuuri ja selle toimimise kirjeldamine (Eesti parlament ja valitsus, valimised); enda ja teiste võimalused ühiskondlikke suhteid mõjutada; erinevate rühmituste ja organisatsioonide kohta info hankimine ja jagamine; era- ja töösuhete sõlmimine.

Poliitika, aktuaalsed küsimused:

Päevakajaliste sündmuste kohta info hankimine; massimeedia materjalide põhjal uudise või muu värske info jagamine; sama allika toel mingi päevakajalise poliitilise sündmuse kirjeldamine.

 Majandus– ja õigussuhted:

Majandussüsteemi ja õiguskorra kohta teabe hankimine, nende kirjeldamine üldjoontes; vajaliku info hankimine majanduselu aspektide kohta; Eesti kodanike ja elanike õigused ja kohustused; politsei, kohtusüsteemi jms kohta info küsimine ning vestluspartneri küsimustele vastamine; oma arvamuse väljendamine päevakajalise info kohta majanduses; vajadusel õiguskaitseorganite poole pöördumine ja sündmuse kirjeldamine.

Keskkond, kohad, loodus, ilm:

Keskkonna reostuse ja kaitse teemadel oma vaadete selgitamine. Olukorra parendamise võimalused.

 Kultuur ja keeled, keelte õppimine:

Eesti ja oma päritolumaa kultuuri kirjeldamine ning nende võrdlemine; oma vaadete võõrkeelte ja teiste kultuuride õppimise suhtes põhjendamine; oma rahvusrühma kultuurihuvi ning selle realiseerimisvõimaluste kirjeldamine; analoogse info vestluspartneri poolt küsimine; ühiskonnaliikmete kultuurierinevuste tausta üle arutlemine.

Reisimine, transport, vaatamisväärsused:

Oma reisieelistuste põhjendamine; reisibüroo, transpordifirma või hotelli halva teenuse korral pretensioonide, nõuete, kaebuste esitamine.

Keeleteadmised:

  • Nimisõnad: nimisõna käänamine ainsuses ja mitmuses, ühildumine omadus- ja arvsõnaga.
  • Tegusõnad: tegusõna pööramine olevikus, liht-, täis- ja enneminevikus. Tingiv, käskiv ja kaudne kõneviis; rektsioon; ühend- ja väljendverbid; ma- ja da-tegevusnimi; ma-tegevusnime käändelised vormid (-mas, – mast, -mata, -maks); modaalverbid; umbisikuline tegumood.
  • Omadussõnad: omadussõna käänamine, omadussõna võrdlusastmed.
  • Arvsõnad: arvsõna käänamine; põhi- ja järgarvsõna ühildumine nimisõnaga.
  • Asesõnad: asesõna käänamine.
  • Määrsõnad: määrsõnade liigid; määrsõna võrdlusastmed.
  • Kaassõnad: ees- ja tagasõnad.
  • Sõnamoodustus: liitsõnad, tuletised, tegija- ja teonimed.
  • Lausemoodustus: liht- ja liitlaused, lauselühendid, sidesõnade kasutamine.
  • Sõnavara rikastamise teed: tuletamine, liitmine, slängisõnad, antonüümid, sünonüümid, fraseologismid.
  • Veaohtlikud sõnad ja nende käänamine.

Õppemeetodid:

Kasutatakse nii õpetaja- kui ka õppijakeskseid õppemeetodeid. Õpetajakesksed on näiteks loeng, demonstratsioon, diskussioon jm. Õppijakesksed meetodid on rühmatöö ja individuaaltööd. Õppemeetodite valikul arvesse võetakse nii olemasolevaid ressursse kui ka õpetaja enda oskusi ja stiili.

Kursusel arendatakse kõiki vajalikke osaoskusi: loetust arusaamist, kuuldu mõistmist, rääkimist ja kirjutamist ning põhiteadmisi kõnekäitumist, kuid kursuse põhirõhk on suhtluskeelel.

Õppeprotsessi elavdamiseks luuakse tundides elulähedasi situatsioone läbi rollimängude, dialoogide, rühmatöö, väitluste.

Vastavalt õpitud teemadele esinevad õpilased ettekannetega, mille kohta saavad teised õppijad küsimusi esitada. Tundides kasutatakse autentseid materjale: loetakse eestikeelseid artikleid, katkendeid ilukirjanduslikest teostest, vaadatakse lõike telesaadetest ning muud videomaterjali. Tundides tutvustatakse ja käsitletakse samuti Eesti ühiskonda puudutavaid teemasid.

Iseseisev töö:

Õppijad täidavad paralleelselt õppetundidega iseseisvaid ülesandeid väljaspool õpperuumi. Iseseisev töö hõlmab suuliste ja kirjalike koduülesannete ettevalmistamist kogu kursuse jooksul. Iseseisvaid töid arutatakse õppetundides ja õpetaja annab neile tagasisidet ning juhendab õppijaid vajaduse korral. Iseseisva töö käigus omandatakse sõnavara, kinnistatakse auditoorse töö käigus käsitletut, kuulatakse raadiosaateid, vaadatakse telesaateid, kasutatakse elava keelekeskkonna võimalusi keeleoskuse arendamiseks.

7. Õppekeskkond:

Koolitus toimub kontaktõppena Companion Koolituse auditooriumis.

Companion Koolituse auditooriumis (kuni 12 kohta) koolituse läbiviimiseks on olemas mööbel, toolid ja lauad õppijatele ja õpetajale, arvuti, audioseadmed harjutuste kuulamiseks, dataprojektor, kirjutustahvel.

Auditooriumis on WiFi online-õppematerjalide aktiivseks kasutamiseks.

Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele. Ruumides on sobiv valgustus ja tube tuulutatakse.

8. Õppematerjalide loend:

Põhiõppe materjalid:

1. Kitsnik „Eesti keele õpik B1, B2“.

 Lisaõppematerjalid:

Mall Pesti, „K nagu Kihnu“.

I.Mangus, M.Simmul ”Eesti keele õpik täiskasvanutele vene keele baasil tasemele A2-B1(B2)”.

Tiiu Erelt ”Eesti ortograafia”.

Pool ”Eesti keele sihitise ja rektsiooni harjutusi”.

E.Peial ”Eesti keele vihik tasemele B2, C1”.

Osalejatele on õpetaja poolt komplekteeritud õppemapid lisamaterjalidega. Lisamaterjalina kasutatakse õpetaja poolt koostatud õppematerjale. Õppijatele jagatakse materjalid paberkandjal.

Õpetaja poolt koostatud õppematerjalid:

  • töölehtede kogumik;
  • pildimaterjalid ajalehtedest, internetist;
  • autentseid materjale avatud allikatest (eesti kirjanike raamatud, ajalehed, ristsõnad).

Kursusel osaleja saab viiteid ja soovitusi internetis leiduvatele õppematerjalidele, et võimaldada õpitava võõrkeelega täiendavalt ja iseseisvalt tegeleda, nt:

 9. Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

 Kursuse lõpus sooritab õpilane lõputesti, kus kontrollitakse nii suulisest kui ka kirjalikust infost arusaamist ja grammatika tundmist. Suulise väljendusoskuse lõputest korraldatakse dialoogi vormis, mille käigus kontrollitakse õpilase oskust vestelda B2-taseme teemadel.

Testimine toimub Integratsiooni Sihtasutuse koduleheküljel avalikustatud testide põhjal (https://web.meis.ee/testest/ilias.php?baseClass=ilrepositorygui&reloadpublic=1&cmd=frameset&ref_id=1).

Testi sooritatakse otse arvutis või kirjalikult, test trükitakse eelnevalt paberi peale.

Õppekava edukaks läbimiseks peab õppija osalema vähemalt 75% auditoorsetes tundides ja lõputesti tulemus peab sisaldama vähemalt 65% õigeid vastuseid. Sellisel juhul õppijale väljastatakse tunnistus.

Isikule, kes on läbinud 50-70% koolitusest ja/või on sooritanud lõputesti vähem kui 65% maksimaalsest punktide arvust, väljastatakse tõend.

10. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus: 

Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastavat haridust või töökogemust.

Koolitajad:

Anna Reijo on lõpetanud Tallinna Ülikooli ja omab magistrikraadi erialal eesti keele kui teise keele õpetaja. Kõrvalaine: Andragoogika. 

Tunnid toimuvad 2 korda nädalas (esmaspäev ja kolmapäev, alates septembrist saaks lisada ka reede) 9:30 – 12:45.

Toimumine: 13.mai – 31.detsember 2024

Aadress: Tallinn, Ahtri 8, 4-s korrus, tuba 88/89  – Companion Koolitus auditoorium

Kursuse maksumus on 2500 €

Registreeri!  ⇒ Tel. 605 18015567 3216,   e-mailkoolitus@companion.ee;

X

Korraldaja

Companion Koolitus MTÜ
Telefon
+372 605 1801
E-post
koolitus@companion.ee

Lektor

  • Anna Reijo
    Anna Reijo

    Anna Reijo on lõpetanud Tallinna Ülikooli ja omab magistrikraadi erialal eesti keele kui teise keele õpetaja. Kõrvalaine: Andragoogika.

Companion Äri- ja Õigusekool

Koht

Companion Äri- ja Õigusekool
Ahtri 8-88, 10117 Tallinn, Estonia
Kategooria

Next Event

    Kursuse nimetus *:

    Vali keel:*


    Kliendile:*

    Osavõtjate andmed: *

    Firma nimi ja aadress: *


    Osavõtjate andmed: *

    Osalejate arv:*


    Telefon:


    E-posti aadress:*


    Küsimused lektorile:

    div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://companion.ee/wp-content/uploads/2022/10/ofisy-1.png);background-color: #ffffff;background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 350px;}